رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

تامین 70 درصد اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه ۷۰ درصد اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن تأمین شده است از عملیاتی شدن ۲ میلیون واحد مسکونی این طرح در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

17 فروردین 1401
کد خبر : 42065
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

بر اساس اظهارت وزیر راه و شهرسازی تاکنون 70 درصد اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین و بیش از یک میلیون واحد در سطح کشور نیز وارد عملیات اجرایی شده است.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در نشست با اعضای کمیسیون عمران مجلس در تشریح فعالیت‌های حوزه مسکن گفت: هم اکنون حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد زمین آماده آغاز عملیات اجرایی است که با این میزان زمینی که آماده شده است به همراه آغاز عملیات اجرایی بیش از ۸۸۰ هزار واحد مسکونی، بیش از ۷۰ درصد اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن تأمین شده است.

قاسمی توضیح داد: بر اساس آمار عملیات اجرایی ۸۸۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است. همچنین حدود ۳۲۰ هزار واحد نیز وارد عملیات اجرایی شدند که مجموع آنها بالای یک میلیون در سطح کشور است.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی وزارت راه و شهرسازی در ۶ ماهه سال جاری (۱۴۰۱) سهم اجرای طرح نهضت ملی مسکن به ۲ میلیون واحد مسکونی می‌رسد و با این احتساب، تلاش خواهد شد تا در زمان بندی اعلام شده واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی احداث و تکمیل شود.

تشکیل بانک زمین و ارزیابی از اراضی در اختیار وزارت راه و شهرسازی

وی در بخش دیگری از سخنان خود تشکیل بانک زمین در وزارت راه و شهرسازی را از جمله اقدامات مناسب ارزیابی کرد و گفت: بخش عمده اراضی تأمین شده طرح نهضت ملی مسکن از اراضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی است و انتظار می‌رود تا سایر وزارتخانه‌ها و ارگان‌ها در تأمین اراضی برای اجرای مسکن همکاری بیشتری با وزارت راه و شهرسازی داشته باشند.

قاسمی اعلام کرد: ایجاد شهرها و شهرک‌های جدید از دیگر برنامه‌هایی است که وزارت راه و شهرسازی در دستور کار قرار دارد. در همین خصوص نیز حدود ۳۰ شهرک جدید در مراحل تغییر کاربری هستند و به زودی ایجاد خواهند شد.

وی تکمیل و واگذاری واحدهای مسکونی باقی مانده مسکن مهر را بیش از ۲۰۰ هزار واحد برشمرد و فعالیت برای اتمام این واحدها را یادآوری کرد.

در همین رابطه