رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

معاونت بین‌الملل اتاق ایران اعلام کرد

شورای عالی اقتصادی اوراسیا با حضور بخش خصوصی کشورهای عضو برگزار می‌شود

مجمع اقتصادی اوراسیا هم‌زمان با نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا 5 و6 خرداد در بیشکک برگزار می‌شود. قرار است تشکل‌های اقتصادی با هماهنگی اتاق ایران حضور داشته باشند.

12 اردیبهشت 1401
کد خبر : 42341
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

طبق اعلام معاونت بین‌الملل اتاق ایران نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا و مجمع اقتصادی کشورهای عضو این اتحادیه 5 و6 خرداد ( 26 و 27 می) به صورت هم‌زمان در بیشکک پایتخت قرقیزستان برگزار می‌شود. سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری درباره حضور و مشارکت تشکل‌های بخش خصوصی کشور در این نشست به اتاق ایران سپرده شده است.

طبق روال معمول، شورای عالی اقتصادی اوراسیا با حضور مقامات دولتی کشورهای عضو هر 6 ماه برگزار می‌شود و برای اولین بار قرار است مجمع اقتصادی با حضور بخش خصوصی کشورهای عضو به صورت هم‌زمان برگزار شود.

شورای اقتصادی جنبه مشورتی دارد و تصمیمات آن در حوزه اقتصاد و حمل‌ونقل منطقه بسیار اثرگذار است و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده در این نشست به برگزاری نمایشگاه‌های مشترک در منطقه و به ویژه ایران که به دلیل شرایط حاکم بر منطقه تمرکز جدی روی آن وجود دارد، ایجاد صندوق یکپارچه‌سازی اوراسیا و سازوکار مالی آن، راه‌اندازی پلتفرم الکترونیک مشترک و ایجاد شرکت‌های مشترک تعاونی، تصمیم‌گیری شود.

با توجه به امکان حضور تشکل‌های بخش خصوصی در این نشست، می‌توان از این فرصت برای شبکه‌سازی تشکلی، ظرفیت‌سازی و کسب اطلاعات از بازارها استفاده کرد.

با توجه به اهمیت بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های موجود، معاونت بین‌الملل اتاق ایران نشستی را برای سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری درباره چگونگی حضور در نشست پیش‌رو برگزار کرد و اعضا روی حمایت ویژه بخش خصوصی از طرف دولت تاکید کردند و هماهنگی برای مذاکره درباره اقدامات مشترک بین کشورهای عضو اوراسیا را خواستار شدند.

در همین رابطه