رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

غلامحسین شافعی در مجمع عمومی اتاق‌های بازرگانی دی8 تاکید کرد

لغو روادید و امضای توافقنامه تجارت ترجیحی، پیش‌نیاز توسعه روابط تجاری در دی8 است

شافعی رئیس اتاق ایران در مجمع عمومی اتاق‌های بازرگانی دی8 تاکید کرد:لغو روادید و امضای توافقنامه تجارت ترجیحی بین کشورهای عضو دی8، پیش‌نیاز توسعه روابط تجاری در این سازمان اقتصادی است.

06 مرداد 1401
کد خبر : 43295
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست مجمع عمومی اتاق‌های بازرگانی دی 8 بعد از مراسم افتتاحیه و سخنرانی روسای اتاق‌های بازرگانی عضو ساعت ١٥:٠٠ به وقت محلی برگزار شد.

مرور و تاکید بر صورت جلسه نخستین نشست مجمع عمومی پیشین،بررسی آخرین اقدامات و برنامه‌های اتاق بازرگانی دی 8، تاسیس دفتر دبیرخانه اتاق بازرگانی دی 8 در داکا به ریاست اسرافول حق چادوری، بررسی نقشه راه استراتژیک بر مبنای اعلامیه اتاق بازرگانی دی 8- آنتالیا 2018، تاکید بر تعهدات مقرر شده در همایش مجازی تجاری داکا در 8 آوریل 2021، رونمایی از لوگوی پیشنهادی برای اتاق بازرگانی دی 8، نقشه راه استراتژیک اتاق بازرگانی دی 8 با حمایت اتاق های ملی عضو، اجلاس و نمایشگاه تجاری 26 جولای 2022 در داکا و با حمایت همه اتاق‌های ملی کشورهای عضو، پیگیری برگزاری رویدادها چه به صورت مجازی، فیزیکی و یا ترکیبی با چرخش در کشورهای عضو و برگزاری مراسم اختتامیه در مصر با حمایت فدراسیون اتاق‌های بازرگانی مصر، برگزاری کارگاه‌های مجازی، سمینارها و جلسات عمومی با هدف تداوم مشارکت بخش خصوصی و هم‌افزایی در خصوص اتاق بازرگانی دی 8 از جمله دستور جلسه مجمع عمومی بود که همگی به اتفاق آراء به تصویب اعضا رسید.

غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران در این نشست بر حذف تسهیل روادید و امضاء توافقنامه تجارت ترجیحی بین کشورهای عضو دی ٨ تاکید کرده و گفت: اقتصاد و جمعیت بالای کشورهای عضو می‌توانند مکمل یکدیگر باشند. بنابراین لازم است سطح تجارت بین این گروه از کشورها افزایش پیدا کند که پیش زمینه آن از طریق pta و لغو روادید برای تجار فراهم خواهد شد. 

در همین رابطه