رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

تامین سوخت کامیون‌های خارجی طبق روال انجام می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی تصریح کرد: بابت تامین سوخت ترانزیت‌های خارجی مشکلی نداریم.

22 شهریور 1401
کد خبر : 43839
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه مشکلی بابت تامین سوخت ترانزیت‌های خارجی نداریم، گفت: این خودروها در جایگاه‌هایی که کارت سوخت با نرخ دوم وجود دارد، می‌توانند سوخت‌گیری کنند.

علی اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی درباره مشکل کامیونداران و ترانزیت‌های خارجی برای تامین سوخت زمان تردد در ایران اظهار دشت: خودروهای ترانزیت خارجی زیر نظر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هستند، ابتدای ورود مشخصات‌شان توسط سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای دریافت و ثبت و مسیرشان مشخص می‌شود از آن به بعد بحث تحویل سوخت در مجاری عرضه شرکت پخش فراورده‌های نفتی انجام می‌شود.

وی افزود: کارت خاصی در اختیار این خودروهای ترانزیت نیست، از کارت‌های مجاری عرضه استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه ما هیچ مشکلی بابت تامین سوخت ترانزیت‌های خارجی نداریم، گفت: این خودروها در جایگاه‌هایی که کارت سوخت با نرخ دوم وجود دارد، می‌توانند سوخت‌گیری کنند و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی یادآور شد: ترانزیت‌ها و کامیون‌های خارجی عبوری از ایران سوخت را با نرخ 600 تومان سوخت را دریافت می‌کنند .

نژادعلی بیان داشت: در هر جایگاهی به میزان محدوی سوخت در اختیارشان قرار می‌گیرد، تا به جایگاه بعدی برسند.

این در حالی است که مدیرکل دفتر تجاری‌سازی وزارت راه و شهرسازی به ایلنا گفته است: در حال حاضر به کامیون‌های خارجی ترانزیتی در ایران سوخت ارائه نمی‌شود و کارت‌های سوخت مخصوص سوخت گازوییلی کامیون‌های خارجی هم اخیرا از جایگاه‌ها سوخت‌رسانی جمع‌آوری شده است. بنابراین عملا کامیون‌های خارجی که وارد ایران می‌شوند امکان سوخت‌گیری ندارند و در هر جلسه بین‌المللی که شرکت می‌کنیم اولین ایرادی که به ایران می‌گیرند این موضوع است و مدعی هستند که همین عامل، هدف‌گذاری‌های ترانزیتی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

به گفته امین ترفع؛ روال این‌گونه بوده که کامیون خارجی در بدو ورود مابه‌تفاوت قیمت سوخت را می‌پردازند و در ادامه مسیر با قیمت جایگاه می‌توانند از سوخت استفاده ‌کنند. اما جایگاه‌داران به دلیل محدویت‌های تعریف شده از ارایه سوخت به آنها خودداری می‌کنند و این موضوع موانع جدی ایجاد کرده است.

موضوعات :
در همین رابطه