رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

کسری بودجه نداریم

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: میزان درآمد و مصارف ما تقریباً منطبق با بودجه است و پیش بینی می‌شود که نزدیک به ۱۰۰ درصد منابع محقق شود.

19 دی 1401
کد خبر : 55241
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس سازمان برنامه و بودجه با حضور در جمع اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه پیش بینی می‌شود نزدیک به ۱۰۰ درصد منابع بودجه امسال محقق شود، گفت: بین تدوین و بررسی سیاست‌های کلی برنامه هفتم و بودجه سال ۱۴۰۲ یک تلاقی اتفاق افتاد که در نهایت فعالیت در زمینه بودجه سالیانه را ادامه دادیم.

مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر کسری بودجه سال ۱۴۰۱ دیدار و گزارشی از عملکرد ۹ ماهه و پیش‌بینی منابع و مصارف بودجه تا پایان سال را ارائه کرد.

بر اساس اظهارات او میزان درآمد و مصارف منطبق با بودجه است و پیش بینی می‌شود که نزدیک به ۱۰۰ درصد منابع محقق شود.

وی همچنین درباره لوایح برنامه هفتم توسعه و بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: به دلیل اینکه بررسی سیاست‌های برنامه هفتم توسعه با تأخیر انجام و پس از آن به دولت ابلاغ شد، ما این برنامه را در دستور کار قرار دادیم. بررسی برنامه زمانی صورت گرفت که سازمان برنامه و بودجه درگیر تدوین بودجه سال ۱۴۰۲ شده بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اقدام برای تدوین بودجه معمولاً از مرداد الی شهریور ماه در سازمان برنامه و بودجه آغاز می‌شود، بیان کرد: بودجه تدوین شده اواخر مهرماه به هیات دولت ارسال می‌شود. همچنین این بودجه تا ۱۵ آذر در دولت بررسی و در نهایت تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

میرکاظمی با بیان اینکه همچنین بودجه شرکت‌های دولتی باید تا ابتدای آبان ماه به مجلس ارسال می‌شد، بیان کرد: از این رو بودجه شرکت‌های دولتی ابتدای آبان ماه به مجلس ارائه شد.

وی با بیان اینکه در حین بررسی بودجه سالیانه، سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه ابلاغ شد، تاکید کرد: در این شرایط بین اینکه سیاست‌های کلی برنامه مدنظر قرار گیرد و یا بودجه سال ۱۴۰۲ یک تلاقی اتفاق افتاد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که ظرفیت سازمان برنامه و بودجه ظرفیت محدودی است و نمی‌تواند تکمیل هر دو برنامه را با هم انجام دهد و قاعدتاً می‌بایست در این زمینه اولویت بندی می‌کرد که ما نهایتاً فعالیت در زمینه بودجه سالیانه را ادامه دادیم.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم ظرف یک ماه آینده حداقل برنامه هفتم توسعه را به یک جایی می‌رسانیم.

در همین رابطه