رادیو مجازی اتاق ایران - 29 اردیبهشت 1403

کنسول سفارت گرجستان در اتاق اصفهان عنوان کرد

اصفهان می‌تواند در کشاورزی و گردشگری گرجستان سرمایه‌گذاری کند

قانون حمایت از سرمایه‌گذار خارجی در گرجستان به سرمایه‌گذاران خارجی اجازه می‌دهد در یک روز شرکت ثبت کنند و حساب بانکی داشته باشند.گرجستان ازنظر آزادی اقتصاد رتبه 16 و ازنظر راحتی کسب‌وکار رتبه 10 و جزو 10 کشور جهان است که پایین‌ترین نرخ مالیات رادارند

06 آذر 1395
کد خبر : 5528
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
قانون حمایت از سرمایه‌گذار خارجی در گرجستان به سرمایه‌گذاران خارجی اجازه می‌دهد در یک روز شرکت ثبت کنند و حساب بانکی داشته باشند.گرجستان ازنظر آزادی اقتصاد رتبه 16 و ازنظر راحتی کسب‌وکار رتبه 10 و جزو 10 کشور جهان است که پایین‌ترین نرخ مالیات رادارند

مصطفی رناسی، نایب رئیس اتاق اصفهان و روبن موگوشیان، سفیر گرجستان در ایران

کنسول سفارت گرجستان در ایران گفت: وجود 26 هزار و 400 رودخانه و زمین‌های حاصل خیز در گرجستان فرصت مناسب برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی است.

روبن مورگوشیا در دیدار با اعضای هیات رئیسه اتاق اصفهان تصریح کرد: گرجستان با استان اصفهان به دلیل حضور گرجی تبارها در این استان می‌تواند روابط تجاری و سرمایه‌گذاری تنگاتنگی برقرار کند.

وی از سفر 130 هزار ایرانی طی 10 ماه گذشته به گرجستان خبر داد و گفت: سالانه بیش از 100 هتل درگرجستان ساخته می‌شود و سرمایه‌گذاران استان اصفهان می‌توانند در ساخت و مالکیت این هتل‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

مورگوشیا با اشاره به اینکه 7 درصد تولید ناخالص داخلی گرجستان به صنعت توریسم اختصاص دارد، افزود: در سال 2016 تاکنون 8/4 میلیون نفر گردشگر به گرجستان سفر کردند و این در حالی است که در سال 2010 تعداد گردشگران 2 میلیون نفر بودند.

کنسول سفارت گرجستان در ایران با اشاره به اینکه تمام بانک‌های گرجستان خصوصی‌اند، گفت: قانون حمایت از سرمایه‌گذار خارجی در گرجستان به سرمایه‌گذاران خارجی اجازه می‌دهد در یک روز شرکت ثبت کنند و حساب بانکی داشته باشند.گرجستان ازنظر آزادی اقتصاد رتبه 16 و ازنظر راحتی کسب‌وکار رتبه 10 و جزو 10 کشور جهان است که پایین‌ترین نرخ مالیات رادارند.

مورگوشیا از امضای تفاهم‌نامه تجاری با ترکیه مبنی بر معافیت گمرکی برای کالای دو کشور خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه با کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز برقرار است.

مصطفی رناسی، نایب‌رئیس اتاق اصفهان در این دیدار خواستار معرفی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری گرجستان و اصفهان شد و گفت: استان اصفهان ازنظر صنعت، معدن و کشاورزی در جایگاه ویژه قرار دارد و می‌تواند همکاری نزدیکی با گرجستان داشته باشد.

قاسم علی جباری عضو هیات رئیسه اتاق اصفهان در این دیدار خواستار تسهیل صادرات کالای ایرانی به گرجستان شد و گفت: عوارض ورودی کالای ایرانی نسبت به کشور ترکیه 12 درصد بیشتر است و این رقم قدرت رقابت را از تولیدکنندگان ایرانی می‌گیرد.

موضوعات :
در همین رابطه