رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

براساس داده‌های گمرک چین

صادرات چین به کره شمالی دو برابر شد

داده‌های مرکز گمرک چین نشان می‌دهند میزان صادرات این کشور به کره شمالی در ماه گذشته میلادی به نسبت زمان مشابه در سال گذشته بیش از 2 برابر افزایش یافته است.

31 اردیبهشت 1402
کد خبر : 56456
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اداره گمرک چین در گزارش جدید خود علاوه بر اعلام افزایش میزان صادرات به کره شمالی، بیشترین کالای صادر شده به کره شمالی را کلاه‌گیس و کود اعلام کرده است. میزان افزایش سال به سال صادرات چین به کره شمالی در ماه آوریل برابر 69 درصد بوده و ارزش آن به 166 میلیون دلار رسیده است.

بیشترین اقلام صادراتی به این کشور منزوی از نظر ارزش پشم و موی فراوری شده مورد استفاده در تولید کلاه‌گیس‌ها به ارزش 11.6 میلیون دلار و دی‌آمونیوم‌ هیدروژن ‌فسفات، یکی از کودهای پرمصرف به ارزش 8.84 میلیون دلار بوده است. پیونگ‌یانگ همچنین برابر 5.07 میلیون دلار از چین برنج خریداری کرده است.

براساس داده‌های گمرک چین، در بازه زمانی ژانویه تا آوریل، میزان صادرات چین به کره شمالی از 270.59 میلیون دلار سال گذشته به 603 میلیون دلار افزایش یافته است. کره شمالی مدت‌ها است که دچار ناامنی غذایی است، درحدی که رسانه‌های کره جنوبی نسبت به وقوع بحران غذایی در این کشور هشدار می‌دهند. این کشور از سال 2006 تاکنون به دلیل اجرای برنامه‌های موشکی و هسته‌ای تحت تحریم‌های شدید سازمان ملل متحد قرار دارد.

 

در همین رابطه