رادیو مجازی اتاق ایران - 16 اردیبهشت 1403

در راستای قانون بهبود محیط کسب‌وکار

دفتر دیدبان فضای کسب‌وکار در اتاق اصفهان راه‌اندازی می‌شود

نایب‌رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار اتاق اصفهان از راه‌اندازی دفتر دیدبان فضای کسب‌وکار در اتاق اصفهان خبر داد و گفت: این دفتر شاخص‌های کسب‌وکار استان را به‌صورت تخصصی رصد و تحلیل خواهد کرد.

16 بهمن 1395
کد خبر : 6698
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست پاسخ به فرصت‌ها و تهدیدهای محیط کسب‌وکار با حضور فعالان اقتصادی و با سخنرانی علی عطافر استاد رشته مدیریت دانشگاه اصفهان در اتاق اصفهان برگزار شد.

مرتضی بیشه، رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار اتاق اصفهان با اشاره به قانون بهبود محیط کسب‌وکار گفت: دربند 4 این قانون، اتاق‌های بازرگانی مکلف‌اند که شاخص‌های ملی محیط کسب‌وکار را در تدوین و به‌طور سالانه و فصلی حسب مورد به تفکیک استان‌ها، بخش‌ها و فعالیت‌های اقتصادی، سنجش و اعلام کنند.

بیشه از همکاری کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار اتاق اصفهان با مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: شفافیت در قوانین می‌تواند به بهبود مستمر محیط کسب‌وکار کمک کند و ازاین‌رو با مجمع نمایندگان استان نشست‌هایی از سوی کمیسیون برگزار می‌شود.

نایب‌رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار اتاق اصفهان نیز از راه‌اندازی دفتر دیدبان فضای کسب‌وکار در اتاق اصفهان خبر داد و گفت: این دفتر شاخص‌های کسب‌وکار استان را به‌صورت تخصصی رصد و تحلیل خواهد کرد.

کامران پورجوهری اضافه کرد: بر اساس قانون اتاق ایران و قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار، اتاق بازرگانی می‌تواند شاخص‌ها و آمارهای اقتصادی را اندازه‌گیری کند و به سه قوه کشور ارائه دهد.

مشاور حقوقی اتاق اصفهان از دسته‌بندی مشکلات و مسائل فضای کسب‌وکار و ارائه آن ها به دولت، مجلس و قوه قضاییه خبر داد و گفت: اتاق بازرگانی به‌عنوان دبیرخانه شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی و کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان چالش‌های کلان سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی استان را رصد و منعکس می‌کند.

بنگاه‌های اقتصادی، باید منعطف باشند

علی عطافر استاد رشته مدیریت دانشگاه در این نشست گفت: بنگاه‌های اقتصادی برای بقا باید با شرایط زمان خود وفق پیدا کنند و از پذیرش تغییرات نهراسند. بنگاه‌ها باید تغییرات را مطالعه کنند و ورزیده‌تر در فضای اقتصادی بین‌المللی حاضر شوند.

عطافر شناسایی نقاط قوت و ضعف هر بنگاه را نخستین اقدام برای ارزیابی محیط کسب‌وکار برشمرد و گفت: 50 درصد موفقیت یک بنگاه، شناسایی نقاط ضعف، قوت و ویژگی‌هایش است.

وی تعیین چشم‌انداز برای کسب‌وکار را یکی از دیگر عوامل مهم هر فعالیت اقتصادی خواند و گفت: اینکه در آینده می‌خواهیم به کجا برسیم یک اصل مهم و ضروری برای بنگاه‌های اقتصادی است.

عطافر اضافه کرد: فرصت‌ها و تهدید همواره به‌عنوان عوامل بیرونی تأثیرگذار بر بنگاه‌های اقتصادی است که باید موردتوجه مدیران قرار گیرد.

موضوعات :
در همین رابطه