رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

باهدف نجات‌ بخش مسکن

محدودیت خرید خانه توسط شهروندان در 3 شهر بزرگ چین لغو شد

هم‌زمان با تلاش‌های چین برای عقب‌نشینی از سرکوب بخش املاک و مسکن و احیای اقتصادی، سه شهر بزرگ چین به‌تازگی محدودیت‌های خرید خانه را برای شهروندان لغو کرده‌اند.

19 شهریور 1402
کد خبر : 67749
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

شهرهای دالیان و شن یانگ، دو شهر پرجمعیت در استان شمال شرقی لیائونینگ، به‌طور جداگانه اعلام کردند که دیگر محدودیتی برای تعداد املاکی که ساکنان می‌توانند در بیشتر نقاط شهر بخرند، وجود نخواهد داشت و درعین‌حال برای فروشندگان معافیت مالیاتی و برای خریداران یارانه خرید در نظر گرفته‌اند.

نانجینگ، مرکز استانی استان مرفه جیانگ سو، اعلام کرد که به مردم اجازه می‌دهد بدون نیاز به اثبات واجد شرایط بودن در چهار منطقه آپارتمان بخرند و به این شکل عملاً آخرین محدودیت‌های خرید خانه را کاهش می‌دهد.

این اطلاعیه‌ها در پی آغاز مجموعه‌ای از اقدامات حمایتی از بخش املاک و مسکن ازجمله کاهش نرخ بهره وام مسکن برای خریدارانی خانه اولی در سراسر چین منتشر شده‌اند.

بخش املاک مملو از بدهی چین، سهم یک‌چهارمی در فعالیت اقتصادی این کشور دارد؛ اما رشد این بخش از سال ۲۰۲۱ به بعد، یعنی زمانی که دولت تصمیم گرفت مانع از انباشت بدهی توسعه‌دهندگان شود، روند نزولی به خود گرفته است.

موضوعات :
در همین رابطه