رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

در نشست کمیسیون گردشگری اتاق ایران تأکید شد

اهداف برنامه هفتم در حوزه گردشگری، بدون توسعه زیرساخت‌ها محقق نخواهد شد

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران معتقد است: هدف‌گذاری‌های انجام شده در برنامه هفتم توسعه برای صنعت گردشگری، بدون توسعه زیرساخت‌های گردشگری محقق نخواهد شد.

03 آبان 1402
کد خبر : 68189
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران گفت: برای پذیرش گردشگران خارجی زیرساخت‌های مناسب وجود ندارد از این رو اهداف گردشگری در برنامه توسعه قابل تحقق نیست.

احد عظیم زاده در دومین جلسه کمیسیون گردشگری اتاق ایران اظهار کرد: توسعه صنعت گردشگری یکی از مهم‌ترین اهداف اقتصادی کشورهای در حال رشد دنیاست. ولی در ایران اگر با همین وضعیت پیش برویم و حمایت مناسبی از این صنعت و فعالان بخش خصوصی صورت نگیرد، این صنعت به جای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال به سمت رکود و نابودی خواهد رفت.

او ادامه داد: یکی از مشکلات گردشگران خارجی برای سفر به ایران اخذ به موقع روادید است. بنابراین تسهیل و تسریع صدور ویزا باید در اولویت قرار بگیرد.

عظیم زاده با تأکید بر ضرورت ارتباط با ارگان‌ها و سازمان‌های سیاست‌گذار در بخش گردشگری، افزود: حمایت و همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط با حوزه گردشگری خارجی برای توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز کشور ضرورتی انکار ناپذیر است.

برنامه‌ریزی برای جذب 15 میلیون گردشگر خارجی در برنامه پنج‌ساله

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در زمینه گردشگری در برنامه پنج‌ساله هفتم برنامه‌ریزی برای جذب سالانه ۱۵ میلیون گردشگر خارجی را هدف گذاشته‌ایم. این در حالی است که ترکیه برنامه‌ریزی پذیرش بیش از ۶۰ میلیون گردشگر را انجام داده است.

محمدرضا دشتی اردکانی افزود: یکی از راه‌های نجات کشور و ایجاد رونق اقتصادی توجه به گردشگری است. فراکسیون گردشگری مجلس آمادگی دارد با بخش خصوصی برای رفع مشکلات و ارتقا این حوزه نشست‌های مشترک برگزار کند.

لغو روادید دو طرفه با کشورهای مختلف در دستور کار وزارت خارجه است

معاون اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه هم در این نشست گفت: عضویت ایران در گروه‌های اقتصادی کشورهای در حال توسعه مانند بریکس می‌تواند به توسعه و رشد صنعت گردشگری بینجامد.

جهانی ادامه داد: لغو روادید دوطرفه با کشورهای مختلف و رایزنی برای تسهیل صدور روادید، در دستور کار وزارت خارجه با هدف توسعه گردشگری است.

نیازمند مشارکت بخش خصوصی برای رونق گردشگری پایتخت هستیم

محمدحسین حجازی رئیس هلدینگ گردشگری شهرداری تهران در این جلسه گفت: برای ساخت ابنیه و پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری در توسعه و رونق فضاهای گردشگری، تفریحی و اقامتی پایتخت به مشارکت فعالان اقتصادی و همکاری کمیسیون گردشگری اتاق ایران نیاز داریم. امیدوارم بتوانیم در این راستا تفاهم‌نامه همکاری امضا کنیم.

او با بیان اینکه کارت گردشگری از سوی شهرداری در حال تهیه است، افزود: 56 هکتار از اراضی عباس‌آباد تهران موظف به ارائه خدمت در حوزه فرهنگی و گردشگری به شهروندان و مردم ایران است.

انتظار داریم دولت و مجلس بیشتر از نفت و گاز به حوزه گردشگری توجه کنند

غمخوار مشاور کمیسیون گردشگری در این جلسه خواستار توجه مجلس و دولت به صنعت گردشگری شد. او گفت: صنعت گردشگری فعالیتی تقریباً کم‌هزینه و پربازده است و البته نیازمند حمایت مجلس و دولت است.

او افزود: فعالان گردشگری از دولت انتظار دارند برای رفع مشکلات عوارض و تراکم در هتل‌سازی، رفع کمبود وسایل نقلیه مخصوص گردشگری، تقویت تبلیغات محیطی گردشگری ایران، مقابله با ایران هراسی تلاش کند. آن هم در شرایطی که دولت‌هایی همچون ترکیه، امارات و عربستان میلیون‌ها دلار صرف شناساندن کشور خود در جهان می‌کنند.

در همین رابطه