رادیو مجازی اتاق ایران - 24 تیر 1403

با افزایش شتاب اقتصادی

چشم‌انداز کسب‌وکار آلمان بهبود می‌یابد

چشم‌انداز کسب‌وکار آلمان برای چهارمین ماه متوالی و با افزایش اطمینان از اینکه بهبود اقتصادی این کشور در بقیه سال تداوم خواهد داشت، تقویت شد.

09 خرداد 1403
کد خبر : 70019
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

معیار انتظارات مؤسسه Ifo، یکی از بزرگ‌ترین اندیشکده‌های اقتصادی آلمان، از ۸۹٫۷ در ماه قبل به ۹۰٫۴ در ماه جاری افزایش‌یافته است. کلمنس فوست، رئیس Ifo در گفتگویی با بلومبرگ اعلام کرد که این بهبود هنوز کامل نیست. او با اشاره به عملکرد بهتر در بخش تولید و ساخت‌وساز گفت که اقتصاد آلمان به‌کندی در حال بهبود است.

بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در طول زمستان به لطف آب‌وهوای معتدل که ساخت‌وساز را تقویت کرد و به افزایش ۰٫۲ درصدی تولید ناخالص داخلی در سه‌ماهه اول کمک کرد، توانست از رکود فرار کند. سایر شاخص‌ها نشان‌دهنده افزایش حرکت در بخش‌های دیگر است که بهبود را روی بستری قابل‌اتکاتر قرار می‌دهد.

براساس نظرسنجی‌های S&P Global، فعالیت بخش خصوصی آلمان در ماه می با سریع‌ترین سرعت در یک سال گذشته گسترش یافت.

انتظار می‌رود مصرف‌ در سه ماهه‌های آتی احیا شود زیرا مصرف‌کنندگان از کاهش تورم و افزایش قابل‌توجه دستمزد سود می‌برند. بوندسبانک این هفته اعلام کرد که دستمزد توافقی در سه‌ماهه اول بیش از ۶ درصد افزایش‌یافته است، درحالی‌که انتظار می‌رود تورم در ماه می زیر ۳ درصد باقی بماند.

براساس گزارش بلومبرگ،‌ داده‌های نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد که راه بهبود اقتصاد آلمان همچنان طولانی و پر از دست‌انداز خواهد بود. به‌طورکلی، قرائت بدون تغییر ماه می Ifo  از جو کسب‌وکار و شاخص PMI بالاتر، از پیش‌بینی‌ها در مورد پویایی قوی‌تر در نیمه دوم سال پشتیبانی می‌کند، حتی اگر فعالیت‌های اقتصادی در سه‌ماهه جاری همچنان کاهشی باشد.

موضوعات :
در همین رابطه