رادیو مجازی اتاق ایران - 30 مرداد 1403

در صورت شکست ترامپ در انتخابات آمریکا

هریس، نرخ مالیات شرکتی را به ۲۸ درصد افزایش می‌دهد

کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات و رقیب دونالد ترامپ در این انتخابات، وعده داده است که در صورت پیروزی، نرخ مالیات شرکت‌های بزرگ که ترامپ چند سال پیش به ۲۱ درصد کاهش داده بود را به ۲۸ درصد افزایش دهد.

31 مرداد 1403
کد خبر : 70715
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، وعده داده است که در صورت پیروزی در انتخابات نوامبر در برابر رقیب جمهوری‌خواه خود دونالد ترامپ، نرخ مالیات شرکت‌های بزرگ را از ۲۱ درصد به ۲۸ درصد افزایش دهد.

جیمز سینگر، سخنگوی کمپین انتخاباتی هریس، گفت که این اقدام بخشی از «روشی مسئولانه مالی برای بازگرداندن پول به جیب کارگران و اطمینان از پرداخت سهم عادلانه میلیاردرها و شرکت‌های بزرگ» خواهد بود.

در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ، سیاست‌های باب طبع نظام سرمایه‌داری او باعث شد نرخ مالیات شرکت‌های بزرگ از ۳۵ درصد به ۲۱ درصد کاهش یابد. او همچنین معافیت‌های مالیاتی دیگری را که قرار است سال آینده منقضی شود، اعمال کرد. ترامپ قول داده است که این کاهش‌ها را دائمی کند.

کمیته بودجه فدرال مسئول ، یک گروه مدافع غیر حزبی، روز دوشنبه گفت که پیشنهاد هریس برای افزایش نرخ مالیات بر درآمد شرکت‌ها به ۲۸ درصد، کسری بودجه آمریکا را طی یک دهه به میزان ۱ هزار میلیارد دلار کاهش خواهد داد.

تغییرات در کد مالیاتی آمریکا نیاز به تائید کنگره دارد. دموکرات‌ها و جمهوری خواهان برای کنترل سنا و مجلس نمایندگان درنبرد سختی هستند که نتیجه آن در انتخابات ۵ نوامبر مشخص خواهد شد.

کامالا هریس متعهد شده است که به وعده رئیس‌جمهور جو بایدن مبنی بر عدم افزایش مالیات بر افرادی که ۴۰۰ هزار دلار یا کمتر در سال درآمد دارند، ادامه دهد.

او در یک سخنرانی سیاست اقتصادی در هفته گذشته، پیشنهاد‌هایی را برای کاهش مالیات برای اکثر آمریکایی‌ها، ممنوعیت «افزایش قیمت‌ها» توسط خواربارفروشان و ساخت مسکن ارزان‌تر به‌عنوان بخشی از «اقتصاد فرصت» که قصد دارد در صورت پیروزی در کاخ سفید دنبال کند، ارائه  کرد.

در همین رابطه