رادیو مجازی اتاق ایران - 25 شهریور1403

در نشست شورای سیاست‌گذاری جیتکس گلوبال

شرایط برگزاری دهمین همایش «روز فناوری ایران» بررسی شد

کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران، با تشکیل شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه جیتکس گلوبال، شرایط برگزاری دهمین همایش روز فناوری ایران در حاشیه این نمایشگاه را بررسی کرد.

26 شهریور 1403
کد خبر : 70905
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه جیتکس گلوبال، با محوریت کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران و با مشارکت نمایندگانی از اتاق تهران، اتاق اصناف و اتاق تعاون،  برگزار شد. قرار است هم‌زمان با سومین روز این نمایشگاه، دهمین همایش «روز فناوری ایران» از سوی فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران با همکاری مرکز تجارت جهانی دبی و با حمایت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و تشکل‌های صنعت فاوا، برگزار شود.

این همایش با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های نمایشگاه جیتکس گلوبال به عنوان پل ارتباطی دست‌اندرکاران فاوای ایران و جهان و به منظور معرفی توانمندی‌های تولیدی و صادراتی شرکت‌های ایرانی و معرفی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری صنعت فاوای کشور، در روز چهارشنبه مورخ ۲۵ مهرماه ۱۴۰۳ (مطابق با روز سوم نمایشگاه جیتکس) در محل Abu Dhabi B Meeting Room مرکز تجارت جهانی دبی برگزار خواهد شد.

این گردهمایی در فضایی دوستانه برای توسعه کسب‌وکار، تقویت روابط تجاری در سطح بین‌الملل، آشنایی با دیدگاه‌های متفاوت تجاری در عرصه فناوری برگزار می‌شود و پلتفرمی برای مشارکت در بازارهای بین‌المللی و برندسازی منطقه‌ای و جهانی است.

براساس برنامه‌ریزی انجام شده، انتظار می‌رود نمایندگانی از سفارت‌خانه‌ها، دفاتر تجاری و اتاق‌های بازرگانی خارجی مقیم امارات، پارک‌های فناوری، شرکت‌های فناور منطقه، پاویون‌ها، غرفه‌داران مشارکت‌کننده در نمایشگاه، هیات‌های تجاری کشورهای خارجی و مدیران ارشد اقتصادی بازدیدکننده از جیتکس در این گردهمایی مشارکت کنند.

تاکنون کشورهای آلمان، امارات متحده عربی، اردن، روسیه، چین، هند، پاکستان، نیجریه، جمهوری آذربایجان و مراکش، آمادگی خود را برای شرکت در همایش روز فناوری ایران اعلام کرده‌اند.

جیتکس گلوبال، به عنوان معتبرترین رویداد فناوری و استارتاپی جهان، از تاریخ ۲۳ لغایت ۲۷ مهرماه ۱۴۰۳ با مشارکت بیش از هفت هزار غرفه گذار، دو هزار و 200 استارتاپ، چهار هزار بنیان‌گذار، هزار سرمایه‌گذار، 187 هزار بازدیدکننده از ۱۸۰ کشور و ۳۵۰ نهاد دولتی در محل مرکز تجارت جهانی دبی برگزار می‌شود.

روز فناوری ایران نیز سال گذشته در نهمین دوره خود، میزبان ۹۰ شرکت خارجی و ۱۶۰ شرکت ایرانی بود که فرصت خوبی برای همتایابی و شبکه‌سازی تجاری مستقیم با مشتریان و مخاطبین بالقوه، ملاقات با صاحب‌نظران و همفکری با رهبران فناوری اطلاعات جهان فراهم کرد.

در همین رابطه