ولادت حضرت امام محمد تقی (ع) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 19 دی 1403

در جلسات کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران چه گذشت – 10

محمود اولیایی: کمپین ملی مقابله با بحران آلودگی هوا شکل بگیرد + ویدئو

رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران پیشنهاد داد: یک کمپین ملی با مشارکت همه ذینفعان، از جمله بخش خصوصی، دولت و سازمان‌های مردم‌نهاد برای مقابله با بحران آلودگی هوا را ایجاد شود.

سارا ترابی

خبرنگار
22 دی 1403 - 09:16
کد خبر : 72879
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران ضمن تاکید بر مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی و لزوم بررسی تجربیات موفقی که در این حوزه شاهد هستیم، پیشنهاد داد: برای مقابله با بحران آلودگی هوا یک کمپین ملی با مشارکت همه ذینفعان، از جمله بخش خصوصی، دولت و سازمان‌های مردم‌نهاد شکل بگیرد.

محمود اولیایی، رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران در گفت‌وگو با اتاق ایران از تجربه موفق پتروشیمی بندر امام در حوزه مسئولیت اجتماعی صحبت کرد و گفت: توجه به تجربیات موفق در مسیر پیشبرد اهداف تعریف شده در کمیسیون، مهم است.

او با اشاره به گزارشی که مدیرعامل پتروشیمی بندر امام درباره اقداماتی که در حوزه مسئولیت اجتماعی انجام شده است، گفت: این گزارش به تشریح فعالیت‌های انجام ‌شده در حوزه مسئولیت اجتماعی در استان خوزستان و همچنین در سطح ملی و بین‌المللی اختصاص داشت. پتروشیمی بندر امام به‌عنوان یک تجربه موفق، نقش مهمی در توسعه منطقه‌ای و ملی ایفا کرده است. بررسی این الگو می‌تواند مسیر ارزشمندی برای سایر شرکت‌ها در حوزه مسئولیت اجتماعی فراهم کند.

اولیایی در بخش دیگری از سخنان خود به گزارش ارائه ‌شده توسط متخصصان حوزه آلودگی هوا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد و افزود: متأسفانه وضعیت آلودگی هوا در کشور، به‌ویژه در کلان‌شهرها، نگران‌کننده است. این گزارش نشان می‌دهد که سهم خودروهای فرسوده، صنایع، و ریزگردهایی با منشأ غیرصنعتی، نقش قابل‌توجهی در آلودگی هوا و افزایش مرگ‌ومیر ناشی از آن دارند. بر اساس آمار ارائه‌شده، سالانه ۵۰ هزار نفر به‌دلیل پیامدهای آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند که بسیار جای تأسف دارد.

به اعتقاد این فعال اقتصادی برای کاهش آلودگی هوا، لازم است راهکارهای علمی و عملیاتی در دستور کار قرار گیرد. نقش صنایع، دولت و سایر ذینفعان در این میان بسیار حیاتی است و باید هماهنگی بیشتری میان این بخش‌ها ایجاد شود.

رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق ایران بر ضرورت اقدام فوری در این حوزه تأکید کرد و گفت: یکی از اقدامات پیشنهادی، راه‌اندازی یک کمپین ملی با مشارکت همه ذینفعان، از جمله بخش خصوصی، دولت و سازمان‌های مردم‌نهاد است. کمیسیون مسئولیت اجتماعی با نمایندگی از اتاق ایران این موضوع را به‌طور جدی دنبال خواهد کرد تا با هم‌افزایی توان‌ها، گامی مؤثر در کاهش آلودگی هوا برداشته شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران ادامه داد: مسئولیت اجتماعی تنها محدود به اقدامات کوچک نیست؛ بلکه نیازمند برنامه‌ریزی‌های کلان و همکاری بین‌بخشی است. امیدواریم با تمرکز کمیسیون بر این حوزه‌ها، بتوانیم گام‌های عملی برای بهبود کیفیت زندگی مردم و حفاظت از محیط‌ زیست برداریم.

در همین رابطه