رادیو مجازی اتاق ایران ۲ دی 1403

رئیس انجمن کشتی‌رانی:

شرکت‌های حمل‌و‌نقل از مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند

رئیس یک تشکل صنفی حمل و نقل دریایی گفـت: تصویب پیشنهاد اخیر بخش خصوصی درباره مالیات بر ارزش افزوده در مجلس باعث معافیت بخش‌های مختلف حمل و نقلی از مالیات بر ارزش افزوده شد.

24 اسفند 1395 - 13:45
کد خبر : 7606
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
رئیس یک تشکل صنفی حمل و نقل دریایی گفـت: تصویب پیشنهاد اخیر بخش خصوصی درباره مالیات بر ارزش افزوده در مجلس باعث معافیت بخش‌های مختلف حمل و نقلی از مالیات بر ارزش افزوده شد.

مسعود پل‌مه، رئیس انجمن کشتی‌رانی و خدمات وابسته

مسعود پل‌مه رئیس انجمن کشتی‌رانی و خدمات وابسته گفت: این انجمن در سال 95 تلاش کرد تا سطح علمی اعضا را به لحاظ دانش و فنی بالا ببرد که این کار به تناسب تمرکز در حوزه فعالیتی اعضا و زیرمجموعه اتفاق افتاد.

وی اظهار داشت: تحت قالب‌های آموزش آکادمیکی و تجربی با دریافت مجوز از مراجع مختلف از جمله سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و ... در حوزه‌های بازرگانی و عملیاتی و نیز علوم روز، آموزش‌هایی با محتوای علمی DBA و MBA برای اعضای انجمن ارائه شد.

پل‌مه با بیان این مطلب که ما در صدد آن هستیم تا سطح علمی و تخصصی اعضا را بالا ببریم تا به تناسب این ارتقاء، حوزه کسب و کار اعضا از تغییرات کمی و کیفی متناسب برخوردار شوند، افزود: همین برنامه را برای سال آینده در دست اجرا داریم. در همین راستا توافقاتی را با دانشگاه آزاد اسلامی داشتیم تا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های مدیریت بازرگانی بندری و بازرگانی دریایی دانشجو پذیرفته شود.

رئیس انجمن کشتی‌رانی و خدمات وابسته ادامه داد: دوره اول این مقاطع در تهران برگزار می‌شود که متعاقب آن و با پیش‌بینی‌های صورت گرفته این مقاطع به دو محل دیگر در شهرهای بندری کشور تسری پیدا خواهد کرد.

مسعود پل‌مه با بیان این مطلب که در این رابطه از کمک‌های سازمان بنادر نیز بی‌بهره نخواهیم بود، اظهار داشت: البته این به معنی آن نخواهد بود که این کار با هماهنگی این سازمان صورت گرفته است بلکه با هدف در چارچوب برنامه‌های مصوب و در زمره استراتژی‌های تدوین شده برای غنای علمی و منابع انسانی کشور در بخش خصوصی با رویکردی آموزشی اجرا می‌شود که پیگیری برپایی آن مستقیما از سوی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته است.

وی افزود: در خصوص جذب حداکثری و مشارکت هر چه بیشتر اعضا در تصمیم‌گیری‌ها، فعالیت کمیته‌ها را در کانون قرار داده و تلاش کردیم تا در تمام حوزه‌های صنفی و یا مرتبط به صنف در این کمیته‌ها تنوع ایجاد کنیم که خوشبختانه این امر مورد استقبال اعضا قرار گرفت.

پل‌مه با بیان این مطلب که تعدادی از کمیته‌های جدید را با توجه به تغییراتی که در الگوی تجارت بین‌الملل اتفاق افتاده در دستور کار قرار دادیم بیان داشت: کمیته‌ها با توجه به رویکرد تازه دولت که در جهت تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد برای مشارکت هر چه بیشتر در روندهای اقتصادی کشور است، سامان داده خواهند شد.

رئیس انجمن کشتی‌رانی و خدمات وابسته آغاز گسترش ارتباطات بین‌المللی را همکاری با انجمن «فوناسپا» - واقع در انگلستان - که یک انجمن با گستره جهانی است عنوان کرد و افزود: طبیعتا درصدد هستیم که با سایر انجمن‌های مطرحی که در حوزه دریا و بندر مؤثر هستند ارتباط برقرار کنیم تا امکان تبادل اطلاعات و دیگر همکاری‌های مؤثر برای گسترش فضای کسب و کار اعضا و به همان تناسب توسعه فعالیت بندری و دریایی کشور را داشته باشیم.

پل‌مه یکی دیگر از کمیته‌هایی که در سال 95 فعال شد را کمیته امور حقوقی دانست و اظهار داشت: انجمن کشتی‌رانی با تأسیس این کمیته، اقدام پیشتازانه‌ای برای طراحی و تدوین مقرراتی که احساس می‌کرد مورد نیاز بخش بندری و دریایی است اجرا کرد؛ این اقدام بدان معناست که صنف بندر و دریا دیگر منتظر نباشد که دولت و مجلس به عنوان مراجع قانون‌گذار رأسا پیشنهاددهنده قوانین و مقررات این بخش باشند.

وی افزود: اعضای انجمن کشیتی‌رانی و خدمات وابسته می‌خواهند در همین زمینه مطالعاتی را در حوزه کسب و کار به انجام برسانند تا از طریق آن، قوانینی را به مراجع تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز پیشنهاد بدهند.

پل‌مه با بیان این مطلب که ارتباطات نسبتا خوبی با مجموعه‌های دولتی به ویژه وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های تابعه این وزارتخانه و یا دیگر نهادها مانند سازمان امور مالیاتی کشور داریم، گفت: بر همین اساس این امکان برقرار شد که نوعی قابلیت انطباق با قوانین جاری و یا قوانینی که نیاز به تغییر دارند را برقرار کنیم.

رئیس انجمن کشتی‌رانی و خدمات وابسته با بیان اینکه مبحث ارزش افزوده در پیشنهاد اخیری که به مجلس رفت به گونه‌ای شد که بخش‌های مختلف حمل و نقلی از مالیات بر ارزش معاف شدند، ادامه داد: این معافیت از سال 1397 اجرایی خواهد شد؛ کاهش مالیات بر بخش حمل و نقل، تأثیرات مثبتی بر روی فرآیند‌های تورمی خواهد داشت.

وی افزود: از جمله مهم‌ترین برنامه‌های انجمن کشتی‌رانی و خدمات وابسته تشکیل شورای حل اختلاف تخصصی دریایی و بندری است که برای اولین بار در ایران شکل خواهد گرفت. برای تحقق این مهم موافقت‌های اولیه را نیز در این زمینه از قوه قضائیه دریافت کرده‌ایم.

پل‌مه با اشاره به تلاش این صنف برای مشارکت هر چه بیشتر با مراجع تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز کشور گفت: در این زمینه گام‌های خوبی برداشته‌ایم تا مطالبات صنفی را هر چه بهتر با رویکرد مثبتی که از سوی دولت نسبت به بخش خصوصی وجود دارد دنبال کنیم.

موضوعات :
در همین رابطه