رادیو مجازی اتاق ایران : 17 خرداد 1404

برگزاری کارگاه آموزشی «آداب حضور در نمایشگاه‌ها» در اتاق کاشان

مرکز آموزش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان با همکاری کانون زنان بازرگان کاشان، کارگاه آموزشی «آداب حضور در نمایشگاه‌ها» در سالن همایش های این اتاق را برگزار کرد.

15 مهر 1404 - 13:43
کد خبر : 87363
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

به گزارش روابط عمومی اتاق کاشان، در ابتدای این نشست، نرگس رحیم‌زاده، رئیس کانون زنان بازرگان کاشان، با تأکید بر لزوم مشارکت و همکاری فعال اعضا در برنامه‌های کانون گفت: «کانون زنان بازرگان، متعلق به همه اعضاست و هدف از تشکیل کمیسیون‌های تخصصی، شنیدن دغدغه‌ها و پیشنهادهای شماست. انتقاد زمانی سازنده است که همراه با راهکار ارائه شود و ما از همه اعضا می‌خواهیم دیدگاه‌ها و ایده‌های خود را از طریق کمیسیون نمایشگاهی مطرح کنند تا مسیر پیشرفت کانون هموارتر شود.»

وی با اشاره به اهمیت حضور هدفمند در نمایشگاه‌های بین‌المللی افزود: «اگر می‌خواهیم کسب‌وکارهای خود را در سطح ملی و بین‌المللی گسترش دهیم، باید به‌جای برگزاری ایونت‌های کوچک و محدود، به نمایشگاه‌های رسمی و بزرگ بپیوندیم تا ضمن هم‌افزایی، فرصت معرفی برندهای بومی کاشان در مقیاس وسیع‌تر فراهم شود.»

در ادامه، محمود برادران، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کاشان، به معرفی ظرفیت‌ها و چشم‌انداز این مجموعه پرداخت و گفت: «نمایشگاه‌ها نه‌تنها محلی برای عرضه محصولات، بلکه فرصتی برای تعامل، یادگیری و ایجاد برند هستند. خوشبختانه کاشان امروز دارای مجموعه‌ای استاندارد و آبرومند برای برگزاری نمایشگاه‌هاست که طی دو سال گذشته احداث و به بهره‌برداری رسیده است.»

او با اشاره به طرح توسعه فازهای بعدی این مجموعه افزود: «سایت نمایشگاه بین‌المللی کاشان در زمینی به وسعت ۴۵ هکتار احداث شده و در آینده نزدیک بخش‌های اقامتی، تفریحی و گردشگری نیز به آن افزوده خواهد شد تا به یک قطب نمایشگاهی و اقتصادی در مرکز کشور تبدیل شود.»

برادران همچنین از برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف از آبان‌ماه سال جاری خبر داد و گفت: «نمایشگاه‌های خودرو، تاسیسات ساختمان، کشاورزی و پوشاک از جمله رویدادهایی هستند که در دستور کار قرار گرفته‌اند و بستری مناسب برای معرفی توانمندی‌های تولیدکنندگان منطقه فراهم می‌کنند.»

امیر حسین عبائی مدرس اسن دوره با تأکید بر اهمیت حضور در نمایشگاه‌ها گفت: «شرکت در نمایشگاه فقط جنبه فروش ندارد، بلکه مسئله‌ای اعتباری و حیثیتی برای هر برند است. حضور در نمایشگاه یعنی اعلام اینکه ما هستیم، در بازار فعالیم و خدمات یا محصولات جدیدی برای ارائه داریم. حتی اگر فروش مستقیم هم صورت نگیرد، همین حضور و معرفی برند، موجب تثبیت جایگاه شما در ذهن مشتری و افزایش اعتبار کسب‌وکارتان می‌شود. در نمایشگاه‌های کوچک و خانگی، ارتباط مستقیم با مصرف‌کننده نهایی برقرار می‌شود و اگر برگزارکننده بانک اطلاعاتی دقیقی از بازدیدکنندگان داشته باشد، می‌تواند رفتار مشتریان قدیمی و جدید را تحلیل کند و در نمایشگاه‌های بعدی با شناخت دقیق‌تری عمل کند.»

وی در ادامه افزود: «در جریان برگزاری نمایشگاه، جمع‌آوری اطلاعات بازدیدکنندگان و مشتریان اهمیت زیادی دارد؛ این داده‌ها پایه تصمیم‌گیری‌های آینده و حتی تبلیغات هدفمند شماست. نمونه‌اش را در فروشگاه‌های بزرگ می‌بینیم که با تحلیل خریدها و شماره تماس مشتریان، تخفیف‌های هوشمند و پیامک‌های هدفمند ارسال می‌کنند. هر غرفه‌دار باید یاد بگیرد چگونه مشتری را پرزنت کند، اطلاعات او را به‌درستی ثبت کند و پس از نمایشگاه هم ارتباط را ادامه دهد. نمایشگاه نقطه شروع رابطه است، نه پایان آن؛ و هر چه در این مسیر حرفه‌ای‌تر رفتار کنیم، احتمال بازگشت و وفاداری مشتری بیشتر می‌شود.»

موضوعات :
در همین رابطه