رادیو مجازی اتاق ایران ۲ دی 1403

علی‌اصغر جمعه‌ای در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران مطرح کرد

تیم اقتصادی دولت آینده باید هماهنگ و معتقد به بخش خصوصی باشد

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران تاکید می‌کند: کابینه دولت دوازدهم باید در حوزه اقتصادی تغییر نگرش داشته باشد به‌گونه‌ای که حتی اگر قرار است افراد ضعیفی انتخاب شوند، این افراد هماهنگ و معتقد به بخش خصوصی باشند.

24 تیر 1396 - 08:47
کد خبر : 9236
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران تاکید می‌کند: کابینه دولت دوازدهم باید در حوزه اقتصادی تغییر نگرش داشته باشد به‌گونه‌ای که حتی اگر قرار است افراد ضعیفی انتخاب شوند، این افراد هماهنگ و معتقد به بخش خصوصی باشند.

علی‌اصغر جمعه‌ای- عکس: بهاره‌ تقی‌آبادی

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران گفت: کابینه دولت دوازدهم حتماً باید در حوزه اقتصادی تغییر نگرش داشته باشد و یک چینش اقتصادی هماهنگ را روی کار بیاورد که به بخش خصوصی معتقد باشند.

 علی‌اصغر جمعه‌ای در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران تصریح کرد: اگر افرادی که در قالب این تیم به کابینه دولت دوازدهم وارد می‌شوند، افراد ضعیفی هم باشند؛ هماهنگی بودن آنها می‌تواند ضعف آنها را جبران کند.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان، با تأکید بر اینکه اعضای تیم اقتصادی کابینه نباید یک نگرش‌های جداگانه و متفاوت داشته باشند، افزود: چنانچه مردان اقتصادی کابینه دولت دوازدهم بخش خصوصی را باور داشته باشند، در مسیر خصوصی‌سازی حقیقی و واقعی گام برمی‌دارند و اگر موانعی هم در این راه وجود باشد، برای رفع این موانع همکاری می‌کنند.

 به اعتقاد جمعه‌ای، این نوع هماهنگی در تیم اقتصادی دولت یازدهم وجود نداشت و تیم اقتصادی این کابینه در عمل باور چندانی به بخش خصوصی نداشتند.

 او تأکید کرد: هماهنگی تیم اقتصادی دولت و باور آن به بخش خصوصی، باعث می‌شود مسائل و بحث‌های حوزه نرخ واقعی ارز، نرخ تورم و نرخ سود در دستور کار قرار گیرد و این مباحث از چندگانگی خارج شود.

 عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران در ادامه با تأکید بر اینکه برای توسعه اقتصادی کشور مهم‌ترین کار این است که برای بازاریابی کالاهای تولیدی خود در سطح بین‌الملل اقدام کنیم، تصریح کرد: در صدر اقدامات لازم برای بازاریابی، باید روابط دیپلماتیک خود را با دنیا گسترش دهیم

 جمعه‌ای افزود: دولت باید تسهیلاتی که دیگر کشورها برای صادرکنندگان خود مهیا می‌کنند را برای صادرکنندگان ایرانی مهیا کند و موانع صادرات را بردارد به‌گونه‌ای که در بازارهای بین‌المللی، لااقل اگر صادرکننده ایرانی شرایط بهتری نسبت به رقبا ندارد، هم‌سطح آنها باشد.

در همین رابطه