رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران

ستاد سیاست‌گذاری سرب و روی احیا شود

در تازه‌ترین نشست کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران که با حضور اعضای انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران در زنجان برگزار شد، بر ضرورت احیای ستاد سیاست‌گذاری سرب و روی تاکید شد.

09 شهریور 1396
کد خبر : 9977
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در تازه‌ترین نشست کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران که با حضور اعضای انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران در زنجان برگزار شد، بر ضرورت احیای ستاد سیاست‌گذاری سرب و روی تاکید شد.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی  اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه در حال حاضر کارخانه‌ها با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند و این مسئله دغدغه اساسی کشور است، گفت: با آغاز به کار معادن جدید سرب و روی، ظرفیت معطل و بیکار صنایع معدنی پایین‌دست احیا خواهد شد.

بهرام شکوری با تأکید بر لزوم اتخاذ استراتژی مناسب در صنایع معدنی گفت: با داشتن استراتژی و برنامه مشخص در تأمین خوراک کارخانه‌ها مشکلی پیش نمی‌آمد.

شکوری با اشاره به اهمیت معدن مهدی‌آباد گفت: با بهره‌برداری از معدن مهدی‌آباد مواد اولیه کارخانه‌ها تأمین خواهد شد و با همکاری مشکل صنعت سرب و روی حل می‌شود.

او همچنین بر ضرورت احیای ستاد سیاست‌گذاری سرب و روی تأکید کرد و گفت: با احیای این ستاد سیاست‌گذاری و با همفکری فعالان این صنعت بسیاری از مشکلات این صنعت حل می‌شوند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران نیز با اشاره به مشکلات این صنعت گفت: وجود رانت در صنعت سرب و روی فعالان این صنعت را دچار مشکل کرده است؛ باید ریشه رانت در این صنعت از بین برود.

یوسف مرادلو توزیع عادلانه ماده اولیه در صنعت سرب و روی را خواستار شد و گفت: برخی‌ها با رانت‌های ویژه در این حوزه آسیب های سنگینی به این صنعت وارد کرده‌اند.

 

در همین رابطه