رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

پیشنهاد رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران

پیشبرد اقتصاد مقاومتی به ستادی مستقر در اتاق سپرده شود

شکوری، رئیس کمیسیون معادن و صنایع معادن اتاق ایران پیشنهاد داد: مسائل مربوط به ایجاد فضای کسب‌وکار و توسعه فعالیت‌های اقتصادی، با کمک دانشگاهیان، بدنه کارشناسی سه قوه و با راهبری دفتر مقام معظم رهبری در قالب کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران بررسی شود.

27 دی 1396
کد خبر : 11841
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در نشست دی‌ماه کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران لازمه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در اتاق ایران مطرح شد.

بهرام شکوری، رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران، در این نشست برخی سیاست‌گذاری‌ها و قانون‌گذاری‌های نامناسب دولت و مجلس و نبود راهکارهای مناسب کاربردی و حمایتی از بخش خصوصی در قوه قضاییه را موانع اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

شکوری تأکید کرد: ضروری است پیشبرد اقتصاد مقاومتی در ستادی مستقر در پارلمان بخش خصوصی دنبال شود.

بهرام شکوری لزوم و اهمیت شکل‌گیری یک «مثلث طلایی» را مطرح کرد. به‌گفته شکوری بایستی مسائل مربوط به ایجاد فضای کسب‌وکار و توسعه فعالیت‌های اقتصادی، با کمک دانشگاهیان، بدنه کارشناسی سه قوه و با راهبری دفتر مقام معظم رهبری در قالب کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران بررسی شود و راهکارهای اجرایی جهت ایجاد فضای کسب‌وکار مناسب و توسعه فعالیت‌های اقتصادی که نتیجه آن ایجاد اشتغال، رفع بیکاری، افزایش تولید ناخالص داخلی، توسعه صادرات و در مجموع افزایش رفاه جامعه و رسیدن به عدالت اجتماعی است تهیه و سران هر سه قوه ملزم به اجرای آن باشند.

شکوری افزود: در صحبتی که در ابتدای دوره هشتم هیات نمایندگان اتاق ایران و مقارن با سال اقتصاد مقاومتی داشتم نیز این پیشنهاد را مطرح کردم ولی متأسفانه مورد اقبال هیات‌رئیسه وقت قرار نگرفت. پیشنهاد دقیقاً تشکیل همان نهادی است که آقای شافعی، ریاست اتاق ایران، در جلسه هیات نمایندگان مطرح کردند که از مطالعه موردی دباره دلایل توسعه کشورهای شرق آسیا ازجمله تایوان، مالزی و سنگاپور نشات گرفته است.

شکوری گفت: در واقع عملکرد کشورهای شرق آسیا همان تجربه کشورهای توسعه‌یافته صنعتی دنیا بوده و همه این کشورها با استفاده از استراتژی‌های توسعه صنعتی است که توانسته‌اند مسیر توسعه را به‌خوبی طی کنند؛ این درست همان چیزی است که از سوی مقام معظم رهبری در چارچوب اقتصاد مقاومتی مطرح‌شده است.

 رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران تاکید کرد: با پیشنهاد ایجاد مثلث طلایی در اتاق ایران می‌توانیم به اهداف اقتصادی خود برسیم.

در همین رابطه