رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

مرتضی لطفی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

پروژه کشتیرانی سنگاپور راهی نو به بازار سیمان است

نائب رئیس هیات مدیره شستا معتقد است پروژه خط کشتیرانی بین سنگاپور و کشورهای پیرامون آن با چابهار می‌تواند در بهره بردن از صنعت سیمان استان سیستان و بلوچستان بسیار مفید باشد.

08 تیر 1395
کد خبر : 2125
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

چندی پیش محمدحسین ملک‌زادگان عضو هیات‌مدیره منطقه آزاد چابهار اعلام کرد بناست یک خط کشتیرانی بین سنگاپور و کشورهای پیرامون آن با چابهار راه‌اندازی شود. او تأکید کرده بود که تحقق این پروژه می‌تواند درآمد چابهار را چند برابر کند. این مسیر می‌تواند برای ارسال کالا به سمت آسیای میانه و افغانستان بسیار مفید باشد. مرتضی لطفی عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، عضو کمیسیون حمل و نقل و نائب رئیس هیات مدیره شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی) در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران تأکید کرد که سنگاپور یکی از کشورهای هدف در صنعت سیمان است، از طرفی ظرفیت حدود 2 تا 3 میلیون تنی سیمان در سیستان و بلوچستان وجود دارد که می‌تواند در این زمینه بسیار کمک کند.

مرتضی لطفی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران در مورد وضعیت حمل‌ونقل کشور در شرایط پساتحریم گفت: «یکی از ضرورت‌هایی که در شرایط پسابرجام ایجاد شده‌است ایجاد خطوط حمل‌ونقل بین کشورهاست. اما در عین‌حال یکی از کاستی‌هایی که این روزها با آن مواجه هستیم همین مسئله است.»

نائب‌رئیس هیات مدیره شستا در مورد فعالیت‌ها در حوزه حمل‌ونقل در چند سال اخیر اظهار کرد: «متأسفانه در دوره 10ساله تحریم‌ها، آنطور که باید در حوزه حمل‌ونقل چه ریلی، چه دریایی و چه جاده‌ای فعالیت نکردیم و آن را توسعه ندادیم.» او ادامه داد: «به هر حال یکی مواردی که باید با برطرف شدن تحریم‌ها و موانع بانکی، توسعه پیدا کند همین حوزه حمل‌ونقل است.»

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در مورد پروژه خط کشتیرانی بین سنگاپور و کشورهای پیرامون آن با چابهار گفت: «سنگاپور یکی از کشورهایی است که به لحاظ صنعت سیمان جزو بازارهای هدف ماست؛ این کشور در این زمینه بسیار پرمصرف است.» او ادامه داد: «از طرفی ظرفیت 2 و حتی 3میلیون تنی سیمان در سیستان بلوچستان وجود دارد که می‌تواند در این زمینه بسیار کمک کند.»

او در ادامه سخنان خود درباره توسعه صنعت حمل‌ونقل گفت: «وزارت راه نیز باید برنامه‌های استراتژیکی برای توسعه زیرساخت‌ها در عرصه حمل‌ونقل داشته باشد. چابهار به دلیل دسترسی به آب‌های آزاد می‌تواند در عرصه کشتیرانی نقش فعالی داشته باشد.»

لطفی در مورد فعالیت‌های اتاق ایران اظهار کرد: «اتاق نیز پیشنهادهایی در زمینه ترمینال‌های صادراتی و مناطق آزاد داشته‌است. خودِ شورای عالی مناطق آزاد نیز اعلام کرده که پیشنهادهایی داشته‌است.» او در پایان گفت: «هر زمینه توسعه‌ای که در چابهار ایجاد شود می‌تواند به اشتغال‌زایی در این مناطق نیز کمک کند.»

در همین رابطه