رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

معاون اول رئیس‌جمهور در پاسخ به نامه رئیس اتاق ایران

جبران هزینه‌های ناشی از استفاده از سوخت غیراستاندارد به عهده کشتی‌رانی است

معاون اول رئیس‌جمهور پیرو نامه رئیس اتاق ایران درباره رفع مشکلات ایجاد شده برای صادرکنندگان کالا به چین بر اثر توقف کشتی‌های ذکر شده در بنادر این کشور، طی نامه‌ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: هزینه‌های تحمیل شده به صادرکنندگان باید از سوی کشتی‌رانی پرداخت شود.

16 مهر 1399
کد خبر : 34901
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق ایران طی نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور از ایشان خواست تا برای جبران هزینه و آسیب‌های تحمیل شده بر جمعی از صادرکنندگان که کالاهای خود را به چین صادر کرده و به دلیل برخی مشکلات، چهار ماه است که موفق به تخلیه بار نشده‌اند، تصمیمات راهگشا اتخاذ کنند.

بر اساس اظهارات غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران با توجه به نادیده گرفتن مقررات استفاده از سوخت کم گوگرد از سوی کشتی‌های ایرانی، حدود چهار ماه است چند فروند از کشتی‌هایی که حامل کالاهای صادراتی به چین بوده‌اند، بنا به درخواست شرکت یاد شده در چین برای تحویل بار خود باید برای کانتینرهای 20 فوت و 40 فوت به ترتیب 250 و 500 دلار افزایش هزینه بپردازند.

وی یادآور شد که علاوه بر این افزایش هزینه، با توجه به تغییرات قیمتی بهای ارز در ایران، آسیب‌های دیگری نیز متوجه صادرکنندگان شده است تا آنجا که حتی به دلیل زمان‌بر شدن تحویل کالا به طرف‌های تجاری خود مجبور به پرداخت ضرر و زیان نیز شده‌اند.

در همین راستا معاون اول رئیس‌جمهور در نامه‌ای به محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور رفع مشکلات ایجاد شده برای صادرکنندگان کالا به چین بر اثر توقف کشتی‌های ذکر شده در بنادر این کشور، تأکید کرد: هزینه‌های تحمیل شده به صادرکنندگان باید از سوی کشتی‌رانی پرداخت شود و به عنوان هزینه‌های تحریم مطالبه کند.

در همین رابطه