رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

مرکز آمار ایران اعلام کرد

تورم بازار مسکن تهران در شهریور منفی شد

در گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم ماهانه املاک مسکونی شهر تهران در شهریورماه منفی ١.٢ درصد اعلام شده که معنای آن کاهش قیمت مسکن در این ماه است.

25 مهر 1400
کد خبر : 39955
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در شهریور ١٤٠٠ عدد شاخص قیمت املاک مسکونی شهر تهران بر اساس ماه پایه فروردین ١٣٩٥ به عدد ٧٥٢.٦ رسید که نسبت به عدد ٧٦١.٧ در ماه قبل، ١.٢ درصد کاهش داشته است.

همچنین نرخ تورم سالانه املاک مسکونی شهر تهران در این بازه زمانی، به عدد ٦٧.٣ درصد رسیده است که نسبت به تورم ٧٥.٣ درصدی ماه قبل، ٧.٩ درصد کاهش داشته است.

این روند کاهشی در نرخ تورم نقطه‌ای، یعنی درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل هم اتفاق افتاده است. بر این اساس نرخ تورم نقطه‌ای در شهریور ماه امسال به عدد ٢٣.٨ درصد رسیده است؛ این یعنی خریداران برای خرید یک واحد مسکونی در شهر تهران نسبت به شهریور سال گذشته، بطور متوسط باید ٢٣.٨ درصد پول بیشتری پرداخت کنند. اما با این حال تورم نقطه‌ای این ماه در مقایسه با نرخ ٣٣.٧ ماه قبل ٩.٩ درصد کاهش یافته است.

همچنین نرخ تورم ماهانه املاک مسکونی شهر تهران هم  به منفی ١.٢ درصد رسیده است که نسبت به تورم ماهانه ٣.٦ درصدی ماه قبل، ٤.٨ درصد کاهش داشته است.

در همین رابطه