رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران

قیمت مسکن در تهران نسبت به اسفند سال قبل 20 درصد گران‌تر شد

نرخ تورم نقطه‌ای مسکن در اسفند ماه سال گذشته به عدد ١٩.٨٥ درصد رسیده است که در مقایسه با تورم نقطه‌­ای 23.01 درصدی بهمن ماه ٣.١٥ واحد درصد افزایش داشته است.

24 فروردین 1401
کد خبر : 42145
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
نرخ تورم نقطه‌ای مسکن در اسفند ماه سال گذشته به عدد ١٩.٨٥ درصد رسیده است که در مقایسه با تورم نقطه‌­ای 23.01 درصدی بهمن ماه ٣.١٥ واحد درصد افزایش داشته است.

عکس: امیر پناه‌پور - همشهری

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران در سال ١٤٠٠ عدد شاخص قیمت املاک مسکونی شهر تهران  بر اساس ماه پایه فروردین ١٤٠٠ به عدد 109.73رسید که نسبت به شاخص 82.5 سال ١٣٩٩ چیزی حدود ٣٣.٠١ درصد افزایش داشته است. در سال  گذشته کمترین مقدار شاخص مربوط به فروردین با عدد 100 و بیشترین مقدار شاخص مربوط به اسفند ماه با عدد  119.71 بوده است.

افزایش تورم نقطه ای مسکن در اسفند 1400

بر اساس این گزارش نرخ تورم نقطه‌ای مسکن در اسفند ماه سال گذشته به عدد ١٩.٨٥ درصد رسیده است. منظور از نرخ تورم نقطه‌ای، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل است. به عبارت دیگر خریداران مسکن برای خرید یک واحد مسکونی در تهران نسبت به اسفند 99  به طور میانگین باید 19.85 درصد بیشتر پرداخت کنند. بر این اساس تورم نقطه‌­ای اسفند ماه در مقایسه با تورم نقطه‌­ای 23.01 درصدی بهمن ماه ٣.١٥ واحد درصد افزایش داشته است.

کاهش تورم ماهانه مسکن در اسفندماه

 

منظور از نرخ تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت در ماه جاری نسبت به عدد شاخص ماه قبل آن است که در اسفند ماه ١٤٠٠ این اطلاع به عدد 0.56 درصد رسیده است. تورم ماهانه اسفند در مقایسه با تورم ماهانه ٣.٢٥ درصدی در بهمن ماه، ٢.٧ واحد درصد کاهش داشته که بیشترین کاهش تورم ماهانه در سال ١٤٠٠ بوده است.

کاهش تورم سالانه مسکن در اسفندماه

همچنین نرخ تورم سالانه اسفند ماه ١٤٠٠ املاک مسکونی شهر تهران به عدد ٣٣.٠١ درصد رسیده است که نسبت به تورم سالانه ٧٩.٠٤ درصدی سال 99 در حدود  ٤٦.٠٣ درصد کاهش داشته است. منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل است.

در همین رابطه