رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

به همت مرکز پژوهش‌های اتاق ایران

مجموعه پیشنهادهای بخش خصوصی درباره بخش اول لایحه «بودجه 1403» منتشر شد

مستثنی شدن صادرات محصولات کشاورزی، دانش‌بنیان، خدمات فنی و مهندسی و فرش از پیمان‌سپاری ارزی، کاهش حقوق گمرکی مواد اولیه و واسطه‌ای تولید، به یک درصد و حذف حقوق گمرکی دارو از جمله پیشنهادهای بخش خصوصی برای بودجه 1403 است.

23 دی 1402
کد خبر : 68891
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مرکز پژوهش‌های اتاق ایران هم‌زمان با بررسی بخش اول لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403، مجموعه پیشنهادهای بخش خصوصی برای بهبود فضای کسب‌وکار و تولید را منتشر کرد.

این مرکز درباره تبصره‌های 15 گانه بخش اول لایحه، با نظرخواهی از اتاق های سراسرکشور، کمیسیون‌های تخصصی، تشکل‌های عضو اتاق و واحدهای تابعه اتاق ایران، 60 پیشنهاد حذف، اصلاح و الحاقی خود درباره این لایحه را ارائه کرده است. کاهش حقوق گمرکی قطعات، مواد اولیه و واسطه‌ای تولید، دست‌کم به یک درصد و حذف حقوق گمرکی دارو، مستثنی شدن صادرات محصولات کشاورزی و باغی، خدمات فنی و مهندسی، محصولات دانش‌بنیان، فرش و صنایع‌دستی از پیمان‌سپاری ارزی، لغو دریافت حق‌الثبت اضافی برای تنظیم اسناد رهنی دریافت تسهیلات از بانک‌ها، بازپرداخت مطالبات بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در تولید و توسعه شبکه برق از محل اجرای ماده سه قانون مانع زدایی تولید، در نظر گرفتن مشوق مالیاتی برای طرح‌های بهینه‌سازی در واحدهای تولیدی و در نظر گرفتن هزینه انجام اقدامات بهینه‌سازی مصرف انرژی از سوی شرکت‌ها، به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی از جمله این پیشنهاد‌ها است.

از میان مجموعه نظرات و پیشنهادهای ارائه شده، موارد مرتبط با کلیات لایحه بودجه پیشنهادی، در گزارش مستقلی با عنوان لایحه بودجه 1403 از نگاه بخش خصوصی منتشر شده است.

متن کامل پیشنهاد‌های بخش خصوصی درباره بخش اول لایحه بودجه 1403 را اینجا بخوانید.

 

 

 

 

در همین رابطه