رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق اراک میگوید: به دنبال کرونا، خشکسالی نیز دامنگیر فعالیتهای بخش کشاورزی شده و خطر بزرگی این بخش را تهدید میکند که مقابله با آن تمهیدات ویژه میطلبد.
سعید عزتآبادیپور، رئیس کمیسیون حملونقل اتاق ایران میگوید: تعدد متولیان و تصمیمگیران در بخش حملونقل، ضمن تضعیف رقابت در این بخش، جایگاه ترانزیت کشور را نیز متاثر کرده است.
محمدعلی محمدمیرزائیان، نایب رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق ایران معتقد است: رئیسجمهور آینده باید برای تحقق شعار سال در حوزههای مولد اقتصاد تلاش کند.
دوستمحمدی میگوید: مهمترین مشکل در راه اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسبوکار، نبود ضمانتهای اجرایی و یا اقدامات الزامآورست. در مواردی دستورالعملهای اجرایی هنوز تدوین نشدهاند.
طبق اعلام بانک مرکزی، با هدف سیاستگذاری نوین پولی، ساختار مدیریت کل اعتبارات این بانک به عملیات پولی و اعتباری تغییر یافت.
رویکرد جدید اتاق ایران پایش مستمر شاخصهای عملکردی مرتبط با اهداف قانون بهبود مستمر محیط کسبوکار است؛ برای پایش علاوهبر تعریف شاخصهای عملکردی از فعالان اقتصادی نظرسنجی شده است.
در کارگروه شورای گفتوگو دلایل عدم اجرای طرحهای ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر بررسی شد. بروکراسی دولتی مانع استفاده از این طرفیت برای بخش خصوصی است.
تأثیر کرونا و تحریم بر اقتصاد ایران در سال 1399 به کاهش نرخ مشارکت اقتصادی، ریزش شاغلان و انصراف جویندگان کار منجر شده و نرخ بیکاری از این محل به 9.6 درصد کاهش پیدا کرده است.
رئیس کمیسیون توسعه پایدار، محیطزیست و آب اتاق ایران معتقد است: راه نجات اقتصاد کشور، از رفع استیلای دیوانسالاری دولتی، بهبود محیط کسبوکار و توجه به بحرانهای موجود میگذرد.