ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 24 تیر 1403

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد

تأمین سرمایه موردنیاز برای اشتغال با افزایش مالیات

وزیر کار می‌گوید: سالانه باید 500 هزار شغل در کشور ایجاد شود که به تزریق سرمایه‌ای در حدود 15 تا 32 هزار میلیارد تومان نیاز دارد که این سرمایه می‌تواند از محل افزایش مالیات تأمین شود.

11 شهریور 1396
کد خبر : 10002
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
وزیر کار می‌گوید: سالانه باید 500 هزار شغل در کشور ایجاد شود که به تزریق سرمایه‌ای در حدود 15 تا 32 هزار میلیارد تومان نیاز دارد که این سرمایه می‌تواند از محل افزایش مالیات تأمین شود.

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی- عکس مازیار اسدی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سالانه به ایجاد 500 هزار شغل نیاز داریم گفت: این مهم نیازمند تزریق ۱۵ تا ۳۲ هزار میلیارد تومان سرمایه به بازار کار است که می‌تواند از محل افزایش دریافت مالیات تأمین شود.

علی ربیعی، در نخستین کارگاه بین‌المللی مطالعات بازار کار با اعلام اینکه سالانه نیاز به ایجاد اشتغال۵۰۰ هزار نفری داریم، گفت:برای دستیابی به چنین هدفی باید ۱۵ تا ۳۲هزار میلیارد تومان از تولید ناخالص ملی(GDP) را به بازار کار اختصاص دهیم؛ این حجم از سرمایه می‌تواند از طریق افزایش دریافت مالیات انجام بگیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که حتی در زمانی که دولت‌ها با مشکل نقدینگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، باید تزریق سرمایه به بازار کار انجام شود.

ربیعی با بیان اینکه به دلیل سندرمی که در برنامه‌های موجود در زمینه اشتغال‌زایی داشتیم، نتوانستیم طی دهه اخیر موفق عمل کنیم، اضافه کرد: ایران یک درصد جمعیت کل جهان را به خود اختصاص داده درحالی‌که ۱/۹درصد جمعیت شاغل را دارد که این عدم تناسب، مشکلات و نیازهای متعددی را به وجود آورده؛ ضمن اینکه عمده مشکلات حوزه اشتغال‌زایی در یک دهه اخیر، فقدان کفایت سرمایه است.

مشکلات بازنشستگی نتیجه عدم تقارن جنسیتی بازار کار

در بخش دیگری از نخستین کارگاه بین‌المللی مطالعات بازار کار، دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: بین سال‌های ۲۰۰۶تا ۲۰۱۳ میلادی، تعداد مطلق اشتغال زنان کاهش و همین میزان در مردان افزایش را تجربه کرده است.

مسعود نیلی با اعلام اینکه بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ میلادی، تعداد مطلق اشتغال زنان کاهش و همین میزان در مردان افزایش را تجربه کرده است، گفت: این نسبت طی سه سال گذشته روند برعکسی داشته؛ این در حالی است که بازار کار ایران از قبل از سال ۲۰۰۶ تاکنون، تحولات زیادی را در زمینه نرخ تحصیلات تجربه کرده است.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد بین زنان و مردان در زمینه آموزش عالی، تقارن وجود دارد؛ در حالی میزان مشارکت مردان در بازار کار، بیش از زنان است که حاکی از عدم تقارن است.

به گفته نیلی، نرخ مشارکت مردان در بازار کار از سال ۲۰۰۶ تاکنون، کاهش یافته که در نتیجه آن، مشکلات موجود در زمینه بازنشستگی‌های زودهنگام به وجود آورده است؛ درحالی‌که این نرخ در همین مدت برای زنان، روند عکس را تجربه کرده است.

در همین رابطه