سیدمصطفی موسوی، رئیس اتاق خرمشهر، راهاندازی مرکز تجاری در بصره را ازجمله برنامههای این اتاق اعلام کرد که باهدف ایجاد شبکه بازاریابی وسیع و عرضه کالاهای باکیفیت ایرانی توسط شرکتهای توانمند در دستور کار قرار گرفته است.
در حال حاضر تولیدکننده یا صادرکننده ایرانی به دلیل مشکلات داخلی، امکان تهاتر با کشورهای دیگر از جمله اندونزی را ندارد. بنابراین ایجاد اتاق تسویه یا صندوق تهاتر ضروری است.
صمد یوسفی اصل، رئیس اتاق زنجان با تأکید بر لزوم توسعه مناطق برای توسعه کل کشور، گفت: شناخت دقیق ظرفیتها و نیازها، تدوین راهبردهای هدفمند و ایجاد فرصتهای سرمایهگذاری از اصول توسعه منطقهای است.
دراگان تودورویچ، سفیر صربستان در تهران، از تدارک بسته تجارت ترجیحی بین ایران و صربستان خبر داد و گفت: به منظور توسعه روابط تجاری، در مهرماه، نشست کمیسیون مشترک دو کشور در تهران برگزار خواهد شد.
حسین سلاحورزی، رئیس اتاق ایران، معتقد است: فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال باید با انسجام تشکلی در مسیر تغییر رویکردها نسبت به این حوزه تلاش کنند و زمینه آشنایی سرمایهگذاران با این حوزه را مهیا سازند.
رئیس اتاق کرمان با اشاره به اینکه 5 درصد از تجارت جهانی به کشورهای همسایه اختصاص دارد، بر ضرورت اتصال به همه بازارهای جهانی بهمنظور توسعه تجارت تأکید کرد.
یک هیات تجاری در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی، بستهبندی، واردات تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی به همت اتاق گرگان 11 تا 18 مهر به آلمان و ایتالیا اعزام خواهد شد.
تعرفههای بالای گمرکی برای محصولات ایرانی، امکان رقابت در بازار صربستان را از تجار ایرانی سلب کرده است. به همین دلیل در همایش بررسی فرصتهای تجاری صربستان بر تسریع در امضای توافق تجارت آزاد میان دو کشور تاکید شد.
بازار زعفران با چالشهای زیادی درگیر است؛ باید با برندسازی و حضور در بازار جهانی و مدیریت بازار صادرات زعفران به سمتی حرکت کرد که این محصول استراتژیک، ارزآوری بیشتری برای کشور داشته باشد.
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در گردهمایی بینالمللی بهینهسازی و بهروری انرژی، گفت: ناگزیر هستیم که بحث صرفهجویی در مصرف را به سرعت پیش ببریم؛ اما این صرفهجویی به معنای محدود کردن و تعطیلی صنعت نیست.