رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403
ماهنامه آینده‌نگر

خصوصی‌سازی، یک‌دهه بعد از اجرای اصل 44 قانون اساسی

خصوصی‌سازی؛ باری که منزل نرسید

ده‌سال پیش که اجرای سیاست‌های اصل 44 در اقتصاد ایران جدی شد، فعالان اقتصادی بخش خصوصی امیدوار شدند تا اقتصاد دولتی جای خود را به اقتصاد رقابتی-خصوصی بدهد. اما معتقدند خصوصی‌سازی در ایران بد اجرا شده است.

خصوصی‌سازی

روزی روزگاری خصوصی‌سازی

خصوصی‌سازی در ایران همیشه پرحاشیه بود. درسال 86 تا 92 قانون‌گذار و دولت در این حاشیه و متن کنار هم قرار گرفتند و تسهیل‌گر کار هم؛ تا واگذاری‌ها با حجم بالا به صورت سهام‌عدالت، رددیون و واگذاری‌ها به نهادهای عمومی غیردولتی آغاز شود.

خصوصی‌سازی

در جستجوی سرپناه

تام نوتال: بحران مهاجرت در اروپا تنها بخشی از یک مشکل جهانی است؛ دنیای ثروتمندان باید در مدیریت پناهندگان بهتر عمل کند.

اقتصاد کلان

دموکراسی امریکایی

کلینتون می‌گوید ترامپ برای رهبری یک کشور مناسب نیست.

اقتصاد کلان

جنگ در افغانستان

تغییرات سازمانی در طالبان

کشتنِ ملااختر منصور چنددستگی میان طالبان را تشدید می‌کند اما به شورش‌ها پایان نمی‌بخشد.

اقتصاد کلان

بازی رئیس‌جمهور امریکا با کارت ویتنام

باراک اوباما تحریم فروش سلاح به ویتنام را لغو کرد

اقتصاد کلان

اکونومیست توضیح می‌دهد

چرا هند درگیر بحران آب است؟

هند با 330میلیون نفر جمعیت اکنون پس از دو سال خشکسالی متوالی با مشکل کم‌آبی دست‌وپنجه نرم می‌کند و حدود یک‌چهارم از مردم این کشور در حال حاضر با کمبود آب روبه‌رو هستند.

آب

لاکچری‌ها چطور در مگامال‌ها پول خرج می‌کنند؟

گزارش میدانی از تحول زندگی شهری در مگامال‌های پایتخت

مگامال‌ها در حال تحول بخشیدن به حیات شهری هستند. پالادیوم، سام‌سنتر و ... در شمال پایتخت، به قبله‌گاه معروف‌ترین و لاکچری‌ترین برندهای جهانی تبدیل شده‌اند و جریان زندگی در آن‌ها، متفاوت با دیگر نقاط تهران است. یک رسانه معتبر آمریکایی درباره زندگی لاکچری‌ها در تهران می‌نویسد: فرقی نمی‌کند در کجای جهان زندگی کنی، اگر جزء آن یک درصد اولترا پول‌دارها باشی، زندگی‌ات در همه‌جای دنیا شبیه به هم است.

اقتصاد جامعه

مسئله درد

امریکایی‌ها هر روز بیشتر از گذشته به مواد مخدر اعتیاد پیدا می‌کنند

اقتصاد جامعه

گزارش میدانی از شهر توریستی استانبول و رابطه‌اش با فرهنگ اقتصادی ترکیه

اقتصاد ترکیه از چه مسیری به توسعه رسید؟

ترک‌ها روش بازاریابی ویژه‌ای به کار بسته‌اند و در این راه متحد شده‌اند. از لباس فروش‌ها تا رستوران‌داران برای فروش بیشتر، به دنبال توریست‌ها راه می‌افتند. فروش بیشتر آن‌ها به مفهوم صادرات بیشتر و ورود بیشتر ارز به ترکیه است. منافع آن‌ها این‌گونه با منفعت کشورشان پیوند خورده و برای هر دلار خارجی به تکاپو افتاده‌اند.

اقتصاد گردشگری